Urodziny najlepszej koszykarskiej ligi świata. NBA ma 75 lat.

„NBA 75” oddaje hołd pokoleniom fanów koszykówki na całym świecie, a także obecnym i byłym zawodnikom i trenerom. Przez cały sezon liga będzie również kontynuować swoją wieloletnią tradycję wspierania społeczności, w których mieszka, pracuje i gra rodzina NBA. Dodatkowe całoroczne obchody obejmą specjalne wydarzenia w miastach poszczególnych rużyn, działania partnerów NBA i oferty produktów z limitowanej edycji. Telewizyjni partnerzy ligi, ESPN/ABC, TNT i NBA TV, będą upamiętniać „NBA 75” oferując specjalnie przygotowane treści.

A teraz od początku. 6 czerwca 1946 roku w Nowym Jorku utworzono Basketball Association of America (BAA), która w 1949 roku, po połączeniu z konkurencyjną ligą koszykarską – National Basketball League (NBL), przyjęła rozpoznawalną dziś w każdym zakątku świata nazwę NBA.

W rozgrywkach sezonu 1946/47 uczestniczyło 11 drużyn, w tym jedna z Kanady, zaś w pierwszym roku po połączeniu z NBL – 17 (w kolejnym sezonie liczbę zespołów zmniejszono do 11).

Pierwsze spotkanie z udziałem zespołów Huskies i Knicks, przy 7000 publiczności, rozegrano 1 listopada 1946 r. Rozgrywki koszykówki za oceanem rozwijały się powoli i przez lata skupiały zainteresowanie przede wszystkim kibiców w USA.

Kampania marketingowa wyszła fenomenalnie. LeBron, Kevin Durant, Michael B. Jordan, Magic, Larry Bird, Dr, J, The Glove, piękny gest i hołd dla Kobe Bryanta… perełka.

„NBA 75” będzie kontynuacją kampanii „That’s Game”, która wystartowała na początku rozgrywek NBA 2021. Kampania uhonoruje przeszłość, teraźniejszość i przyszłość NBA na całym boisku, społeczności i kulturze. Będzie to 360-stopniowa, skupiona na fanach uroczystość dostarczana poprzez społecznościowe, cyfrowe i fizyczne aktywności, gdy liga będzie zbliżać się do początku sezonu i powracać do swojego tradycyjnego harmonogramu.

Źródło informacji: NBA