Affinity Index- z czym to się je?

Rozpoczynamy środową serię!  „Słowniczek Media Plannera” 
Co środę, na naszych socjalach, będziemy wrzucać jedno zagadnienie związane z naszymi kampaniami, dziś na tapecie:

✔️Affinity Index ( AFF Index) –To indeks dopasowania konkretnego medium / programu do grupy docelowej.
Wartość indeksu powyżej 100 oznacza nadreprezentatywność grupy docelowej wśród odbiorców z danego medium.
 Pokazuje stopień nadreprezentacji osób z grupy docelowej wśród osób mających styczność z danym medium / programem (w porównaniu z osobami z populacji). Natomiast wartości poniżej 100 oznaczają niższe dopasowanie. W skrócie- wskaźnik dopasowania grupy docelowej.

Affinity I. = Rating / Rating populacja X 100

Affinity to liczba GRP dla grupy celowej odniesiona do liczby GRP w całej tej populacji
Wzór: 
GRP gr. celowej / GRP populacji x 100
Czas na przykład:
Jeśli rating serialu „Czterej pancerni i kotek” dla mężczyzn  20-49 lat wynosi 10 GRP,
a dla populacji A16+ odpowiednio 6 GRP, 
to Affinity index tego programu dla panów 20-49 wynosi 10/6 x 100 = 166