SEO, pozycjonowanie stron i sklepów internetowych mają realny wpływ na rozwój biznesu i stanowią nieodłączny element strategii sukcesu wielu firm. Duża widoczność strony, wysokie i stabilne pozycje wymagają opracowania odpowiedniej strategii działania, dobrej jakości działań oraz reagowania na zmiany w wynikach wyszukiwania Google.
SEO / Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych
Czym jest pozycjonowanie, SEO?
SEO czyli pozycjonowanie to szereg działań, których nadrzędnym celem jest wypozycjonowanie strony na zapytania, frazy związane z przedmiotem jej działalności. W Polsce pozycjonowanie stron i SEO są traktowane, jako oddzielne pojęcia. Jako pozycjonowanie uważa się proces pozyskiwania linków a SEO traktuje się, jako działania wykonywane na stronie (optymalizacja SEO strony, optymalizacja treści) my stosujemy te pojęcia zamiennie. Na zachodzie SEO (Search Engine Optimization) jest traktowane, jako szereg działań zmierzających do zwiększenia widoczności strony i jej pozycji.
Widoczność i pozycje strony w Google
To pojęcie oznacza liczbę fraz, na jakie jest widoczna strona internetowa lub sklep. Tu warto wspomnieć o podstawowym podziale fraz. Rozróżniamy frazy główne np. pozycjonowane stron i frazy z tzw. długiego ogona (ang. long tail), czyli frazy, które są bardziej rozbudowane, ale dokładniej obrazują intencje użytkownika np. duży telewizor dla seniora. Frazy Long Tail nie mają zbyt dużej liczby wyszukiwań, ale precyzyjnie określają intencje osoby szukającej produktu lub usługi. Frazy te cechuje łatwość wypozycjonowania i duża konwersja (skuteczność realizacji celu np. sprzedaż).
Jednym z zadań naszej agencji SEO jest zbudowanie jak największej widoczności na frazy związane oferowanymi produktami lub usługami zaprezentowanymi na stronie, którą mamy pozycjonować. Działanie to wymaga rozwoju treści, które są odpowiednio zoptymalizowane pod dane słowa kluczowe. Budowanie widoczności strony to tylko jeden z elementów strategii, kolejnym jest wypozycjonowanie fraz.
Pozycjonowanie, SEO – z czego się składa?
Usługa pozycjonowania strony składa się z wielu działań, których synergia jest kluczowa dla wysokich pozycji. Każdy element jest istotny i ma realny wpływ na powodzenie kampanii SEO. Proces pozycjonowania strony wymaga doświadczenia, narzędzi i czasu. To działanie, które nie może być wykonane bez przemyślenia.
Optymalizacja strony SEO pierwszy krok do pozycjonowania
Optymalizacja strony po kątem SEO to podstawowy element pozycjonowania strony w Google, bez optymalizacji osiągnięcie wysokich pozycji jest utrudnione lub całkowicie nie wykonalne. Aby ocenić, co i jak należy zmienić na stronie, wykonujemy audyt SEO strony, który wykaże zakres koniecznych prac.
Rozwój treści na stronie
Google docenia strony, które żyją i dostarczają użytkownikom wartościowych treści. Dzięki odpowiednio przygotowanemu contentowi budujemy widoczność strony, angażujemy użytkowników, pokazujemy Google, że nasza strona jest warta uwagi. Dobrej jakości treści pozwalają dotrzeć do potencjalnych klientów są pierwszym etapem lejka zakupowego. To dzięki nim możemy zainteresować przyszłego klienta ofertą, rozwiązać jego problemy, wskazać drogę postępowania i itp.
Opieka SEO i Linkbuilduing
Monitorowanie strony to jedno z zadań agencji SEO, które polega na obserwowaniu widoczności i pozycji i dostępności strony. Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo strony, problemy z jej prawidłowym działaniem oraz dbamy, aby była zgodna z aktualnymi wytycznymi Google dla webmasterów. Linkbuilduing natomiast jest to proces polegający na zdobywaniu linków prowadzących do pozycjonowanej strony. Każdy zdobyty link na wpływ na ocenę autorytetu linkowanej strony. W tym przypadku istotna jest jakość pozyskanych linków, które są analizowane przez Google. Naszym zadaniem jest zadbanie o dobrej jakości profil linków, który wpłynie na wysoki autorytet strony.