Dropshipping

Jest to jeden z coraz bardziej popularnych modeli stosowanych w sprzedaży internetowej. Przenosi on cały proces dostawy (proces wysyłki) na samego dostawcę towaru, a co za tym idzie, zadaniem sklepu internetowego pozostaje sprzedaż, zbieranie zamówień, oraz przekazanie ich producentowi/hurtowni. Proces wysyłki spada zatem z odpowiedzialności sklepu, na dostawcę, co oznacza, że sklep nie musi posiadać swojego towaru czy magazynów, a co za tym idzie, nie ponosi on kosztów związanych z inwestowaniem w towar oraz jego wysyłkę, a prowadzenie biznesu staje się łatwiejsze.

Zalety dropshipppingu:

  • sprawdza się on idealnie w małych i średnich sklepach internetowych, pozwala otworzyć własny biznes bez konieczności posiadania dużego kapitału, poprzez zniwelowanie części kosztów tak ważnych dla budżetu firmy
  • jest świetny dla firm, które rozpoczynają właśnie swoją działalność i tych, które chcą poszerzyć swoją ofertę, nie dodając sobie przy tym kolejnych obowiązków oraz odpowiedzialności związanej z magazynowaniem i wysyłką towaru,
  • obniża koszty związane z magazynowaniem towaru, oraz zatowarowaniem, a co za tym idzie, nie ma potrzeby zatrudniania osób do obsługi magazynów czy wysyłką
  • nie musisz inwestować w ogromne ilości towaru i ryzykować tym, że może Ci się nie udać go sprzedać (zamrażanie kapitału), ten model umożliwia szybką zmianę czy poszerzenie oferty Twojego sklepu internetowego poprzez bieżący dostęp do aktualnej oferty Twojego dostawcy

 

 

Jednak aby model dropshippingu, jak i sprzedaż w sklepie internetowym zadziałała, nie obejdzie się bez reklamy i działań marketingowych: SEO, działania w mediach społecznościowych, kampanie AdWords, prowadzenie bloga, to tylko część elementów marketingowej układanki sprzyjającej sprzedaży.
Dropshipping nie jest jednak modelem idealnym i wolnym od wad, a działania marketingowe muszą być dopasowane do Twojego modelu. Chcesz poznać wady dropshiplingu i działania marketingowego dostosowane do Twojego biznesu? Zapraszamy do kontaktu!