Wielokrotnie już wspominaliśmy, że strona internetowa jest wizytówką każdej firmy. Obecność przedsiębiorstwa w internecie nie ogranicza się jednak wyłącznie do posiadania strony.
Duże znaczenie ma również rozmowa z klientem, wchodzenie z nim w interakcje, odpowiadanie na wszystkie pytania i wątpliwości. Wymaga to dużego zaangażowania, ale z pewnością szybko zauważycie efekty w postaci pozytywnych opinii na temat Waszej firmy, większego zaufania, a co za tym idzie, większej sprzedaży towarów czy usług.
Jednym z najlepszych kanałów komunikacji w internecie są oczywiście media społecznościowe. To bardzo ważne, aby publikowane posty były nie tylko merytoryczne, ale również ciekawe i angażujące. Duże znaczenie ma również regularność wrzucania postów, reagowanie na bieżące wydarzenia oraz szybka odpowiedź na komentarze, czy to pochlebne, czy krytyczne.
Należy pamiętać, że „w internecie nic nie znika”. Każdy wrzucony komunikat musi być zgodny z szeroko pojętymi standardami kulturalnymi, musi być rzetelny, oparty na prawdziwych i sprawdzonych informacjach, nie obrażać niczyich poglądów ani wyznań. Budujemy w ten sposób wiarygodność naszej firmy, dzięki której klienci mają świadomość, że mogą nam zaufać. Wszelkiego rodzaju fake newsy należy więc omijać szerokim łukiem.
Przy prowadzeniu mediów społecznościowych bardzo ważnym elementem są także posty angażujące odbiorców. Nie tylko w pozytywny sposób wpłynie to na naszą widoczność w sieci, ale także pokaże obserwatorom, że jesteśmy otwarci, słuchamy tego, co mają do powiedzenia i odpowiednio na nie reagujemy. Doskonale wiemy, że posty angażujące wymagają większego nakładu pracy i czasu, natomiast wpłynie to bardzo pozytywnie na wizerunek Waszego przedsiębiorstwa. W natłoku informacji jakimi jesteśmy na codzień bombardowani z każdej strony, każdy post z konkursem, drobnym rebusem, quizem, zagadką czy zabawą jest zdecydowanie odświeżającym doświadczeniem.
Pamiętaj również, aby zawsze być na bieżąco z ważnymi wydarzeniami zarówno na rynku lokalny, krajowym jak i światowym. Wszystkie newsy są naszymi sprzymierzeńcami przy tworzeniu komunikacji z klientami. Zabawa postami w połączeniu z bieżącymi wydarzeniami pomoże nam w podciągnięciu zasięgów naszych postów.
Publikować można właściwie wszystko i wszędzie – należy zachować jednak pewne standardy. Jak wiadomo nie każda branża ma możliwość zabłysnąć w świecie mediów społecznościowych milionowymi zasięgami, ale czy prowadzisz agencję reklamową, czy praktykę lekarską czy może sprzedajesz okna, w sieci musisz być obecny. Media społecznościowe, blogi zrzeszają zwolenników marki. To niebywale ważne, aby publikowane posty nie były nudne, przekazywały najważniejsze idee firmy oraz obrazowały ją jako profesjonalistę w danej dziedzinie.
Kasia Z. 😉