Dzień kobiet okiem Lab360

McDonald’s odwraca swoje słynne logo, Johnnie Walker będzie miał koleżankę Jane, a wszystko to z okazji dnia kobiet.

Kampanie reklamowe kierowane do kobiet są pełne emocji i wzruszeń, piękne i porywające. Specjalnie dla płci pięknej, przygotowaliśmy kilka najciekawszych realizacji, które pojawiły się w mediach tradycyjnych oraz internetowych po ostatnim dniu kobiet.

photo credit: Johnnie Walker


Jane Walker. Rebranding słynnej marki alkoholowego trunku rozpoczął w Stanach Zjednoczonych „Women’s History Month”. Czy powód wprowadzenia tego produktu na rynek jest kierowany względami równouprawnienia i głośnych akcji #metoo? Czy jest to po prostu nowość od Diageo, która ma na siebie zarabiać? Dla nas najważniejszą częścią kampanii w tym wypadku to przekazanie 1 dolara z każdej sprzedanej butelki Jane Walker na poczet organizacji zajmujących się sprawami kobiet.

„Timeless” od Lacoste to pięknie pokazana historia marki i zmian w niej zachodzących od ponad 30 lat, aż do momentu w którym znajduje się ona do dziś. A wszystko to ubrane w miłosną historię i storytelling tej luksusowej marki. W ostatnim czasie, marka Lacoste ponownie znalazła się na ustach wszystkich związanych z marketingiem oraz miłośnikami zwierząt. Wszystko to za sprawą wprowadzenia limitowanej serii koszulek z podobiznami zagrożonych gatunków zwierząt, zamiast słynnego krokodyla. W oby przypadkach możemy stwierdzić, że bardzo: lubimy to!

https://www.youtube.com/watch?v=IZC02EQqcXc

Mc’Donald’s i jego słynne „W”? Odwrócone o 180 stopni „złote łuki”, zaskoczyły wszystkich! Akcja przeprowadzona w Stanach Zjednoczonych. „W hołdzie wszystkim kobietom z okazji ich międzynarodowego święta po raz pierwszy w historii firmy odwrócimy kultowe łuki. Tak świętujemy niezwykłe osiągnięcia kobiet w każdej dziedzinie, również w naszych restauracjach” – wyjaśnia w oficjalnym oświadczeniu firmy Wendy Lewis, dyrektorka ds. różnorodności w McDonald’s.

https://www.instagram.com/p/BgC_0CBDiM0/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=embed_profile_upsell_test

Chanel. Czyli marka dla księżniczek, Hollywood, oraz amerykańskich gwiazd. Dom mody, z ponad 100 letnią tradycją wypuścił kolejną kampanię ze słynną aktorką. Styl, klasyka i piękna Keira Knightley. Nienachalnie, delikatnie pokazana biżuteria na dłoniach aktorki na pewno zapadnie w pamięć.

Barbie Shero. 17 kobiet i 17 inspiracji czyli nowe lalki od Barbie. Specjalna kolekcja stworzona z okazji dnia kobiet łączy ze sobą dwa słowa „she” – ona, oraz „hero” – bohater. Kolekcja ma za zadanie inspirować, dodawać odwagi, pomagać w spełnianiu marzeń wszystkim małym dziewczynkom. Wśród stworzonych lalek wyróżniono również Polkę – Martynę Wojciechowską. „Podróżniczka, himalaistka, dziennikarka. Kobieta, która realizując wyprawy na krańce świata podróżuje do ludzi, nie do miejsc. Jej pasja i zaangażowanie to dowód dla kobiet w każdym wieku, że nie ma rzeczy niemożliwych, że warto mieć marzenia i je spełniać” – podkreślono w uzasadnieniu wyboru. 

mat. prasowe

Reklamy brandu jakim jest Nike przyzwyczaiły nas do naprawdę dobrej reklamy. Odważne, czasem szalone, ale zawsze niesamowicie inspirujące kampanie to to co lubimy najbardziej. Międzynarodowy Dzień Kobiet to świetny dzień by wezwać wszystkie Panie do działania, do przesuwania granic i bycia odważnym. „Nigdy nie byłam odpowiednią kobietą” mówi nam Serena Wiliams w reklamie „Until We All Win”. A branża wzywa do darowizny na cele charytatywne Girls INC.